جينسينگ (گياه چابكي و هوشياري)
بدمینتونیست
پایگاه تخصصی آموزش بدمینتون

 جينسينگ

در ورزش بدمينتون چابكي از مهمترين عوامل پيشرفت مي باشد، جينسنگ گياهيست كه مصرف آن در سطوح حرفه اي پيشنهاد مي شود و مي توانيد با مشورت پزشك يا دكتر داروساز از كپسول جينسنگ استفاده كنيد و از نتايج آن حيرت زده شويد!

ريشه جینسینگ شاید معروفترین داروهای چینی باشد که از دوران کهن تاریخ تا حال همواره آثار شفابخش آن مورد توجه حکمای طب سنتی قرار داشته است و دارد. از نظر خواص به طور کلی ، نیروبخش و مقوی می باشد. بررسی های زیادی روی این ریشه به عمل آمده که به اسرار شفابخش آن در موارد معالجه قطعی بی نظمی های عصبی ، کم خونی ، ضعف ، کمبود تعرق و بی نظمی تنفس ، فراموشی و نسیان ، تشنگی مداوم ، خستگی شدید ، سوء هاضمه  و ... پی برده شود. خوردن آن به صورت جوشانده یا عصاره یا به صورت اسانس و یا مستقیماً از جرم گرد ریشه به صورت خام صورت می گیرد. خوراک آن نیرو و توانایی ایجاد می کند تا در دوران نقاهت پس از بیماری ، بی نظمی های غده های بدن و ضعف اعصاب از بین رود و کار طبیعی و شفادهنده آنها اعاده گردد. متابولیسم قندها و هیدراتهای کربن در بدن را منظم می کند و موجب می شود که مصرف اکسیژن به طور مداوم و عادی انجام گیرد و برای آرام کردن اشخاصی که ناراحتی های روانی دارند ، بسیار نافع است و یک نوع مسکن موثر برای مغز می باشد. چند نوع از Panax در بازار دنیا عرضه می شود که از نظر خواص و مرغوبیت در ردیف های متفاوتی قرار می گیرند.
جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

ساير خواص جينسينگ عبارتند از:

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی

* افزایش هوشياري

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداری

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* بهبود بی خوابی و بد خوابی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (كاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

خواص فوق به دلیل وجود تركیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.

ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی كند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد.

شواهد به دست آمده حاكی از آن است كه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی كه از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شكایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

مطلب مهم این است كه علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری كننده دارد و كمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.

 



نظرات شما عزیزان:

نونا
ساعت1:07---26 مهر 1390
مرسی بابت راهنماییتون

نونا
ساعت1:49---18 مهر 1390
سلام. ممنون بابت مطلب مفیدتون. من بدمینتون رو به صورت حرفه ای تقریبا بازی میکنم ولی مشکلی که این روزا حسابی داره اذیتم میکنه نفس کم آوردنه! همین که بازی به گیم دو میرسه دیگه نمیتونم خوب به ضربات جواب بدم و زود بجنبم و این باعث میشه نتونم خوب تو زمین عمل کنم. یکم تو وب گشتم دیدم کمبود آب میتونه باعث خستگی بشه. خودمم میخوام شروع کنم به تمرینات بدنسازی تا قوای بدنیمم زیاد کنم. میخواستم بدونم شما توصیه دیگه ای هم دارین؟ ممنون بابت راهنمایی تون
پاسخ:سلام. خیلی ممنون که مطالب بدمینتونیست را دنبال می کنید، تمرین روزانه دویدن با تنفس های عمیق و شکمی کلید افزایش قدرت تنفسی میباشد. همینطور تمرین کوهپیمایی میتواند رنج طاقت فرسایی شما را ارتقا دهد و از بهترین تمرینات افزایش نفس شادو های سرعتی با زمان ۳۰ ثانیه توصیه می شود. لطفا در بخش تغذیه و سلامت، مواد غذایی قبل تمرین را هم مطالعه بفرمایید. موفق باشید! علیرضا ساعتچی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي بدمینتونی
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 67282
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1